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Rechtsstaat ist eine Selbst- und Fremdbezeichnung von Staaten und verweist auf deren institutionelle Ordnung. In der Regel .... | Rechtsstaat ist eine Selbst- und Fremdbezeichnung von Staaten und verweist auf deren institutionelle Ordnung. In der Regel .... | ||
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*[http://www.seer.nomos.de/fileadmin/kj/doc/1971/19711Preuss_S_16.pdf Preuß, Ulrich K. (1971) Nachträge zur Theorie des Rechtsstaats, KJ: 16 ff.] | *[http://www.seer.nomos.de/fileadmin/kj/doc/1971/19711Preuss_S_16.pdf Preuß, Ulrich K. (1971) Nachträge zur Theorie des Rechtsstaats, KJ: 16 ff.] | ||
*[http://www-bcf.usc.edu/~usclrev/pdf/074503.pdf Rosenfeld, Michel (2001) THE RULE OF LAW AND THE LEGITIMACY OF CONSTITUTIONAL DEMOCRACY, in: Southern California Law Review 74] | *[http://www-bcf.usc.edu/~usclrev/pdf/074503.pdf Rosenfeld, Michel (2001) THE RULE OF LAW AND THE LEGITIMACY OF CONSTITUTIONAL DEMOCRACY, in: Southern California Law Review 74] | ||
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legislation, thus invalidating any normative distinction between the legislator and those subjected to | legislation, thus invalidating any normative distinction between the legislator and those subjected to | ||
legitimate legal norms. And, second, the legislator cannot, in the last analysis, remain above contested | legitimate legal norms. And, second, the legislator cannot, in the last analysis, remain above contested | ||
(or contestable) interests. | (or contestable) interests. | ||